Dobrze Zalany Pan Karp

 


 Witajcie Kochani. 

Dzisiaj kolejna propozycja rybki na Wigilię. Pyszny karpik w delikatnej zalewie. Kto lubi mocniejsze smaki może dodać więcej octu. Smacznego.

 Potrzebujemy

    1 karp 1,4-1,5 kg
    1 cebula
    1/4 szkl octu 10%
    4 szkl wody
    2 łyżki cukru
    1 łyżka soli
    2 jajka
    bułka tarta do panierowania
    olej do smażenia
    sól
    pieprz mielony
    liść laurowy, pieprz, ziele angielskie


Karpia oczyściłam, umyłam, podzieliłam na półdzwonka. Posoliłam lekko, popieprzyłam, zawinęłam w folię spożywczą i odstawiłam na 2-3 godziny do lodówki.Cebulę pokroiłam w piórka i podsmażyłam na oleju do zeszklenia. Z wody, octu, cukru, soli, ziela, pieprzu i liści laurowych (3) ugowałam zalewę.Karpia panierowałam w jajku i bułce i usmażyłam na złoto.Wystudziłam, przełożyłam do słoika i kiedy wystygł zalałam go letnią zalewą.Po 2 dniach był gotowy do zjedzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Co w garnkach piszczy... , Blogger