Pyszna Napoleonka z gruszkami, bez pieczenia

 To znowu ja, witajcie. 

Mam dzisiaj wenę do pisania, więc piszę przepisy. Obok mnie stoi kawka i pyszne ciasto.  Żyć nie umierać. :) To ciasto to Napoleonka bez pieczenia z gruszkami. Pyszna słodko-kwaśna masa budyniowa rozpływa się w ustach. Zróbcie, warto. Dobrego tygodnia wszystkim życzę.


Potrzebujemy:

1,5 paczki herbatników petit beurre
10 dag powideł śliwkowych
2 budynie śmietankowe bez cukru
mały słoiczek gruszek w syropie
1 litr mleka
2 łyżki masła ekstra
0,5 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki żelatyny instant

dżem z czarnej porzeczki





masa budyniowo - galaretkowa z gruszkami

Robimy to tak:

Herbatniki po dwa przełożyłam powidłami i yłam w blaszce wyłożonej folią aluminiową.3 szklanki mleka zagotowałam z cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Budynie wymieszałam z pozostałą 1 szkl. mleka i wlałam do wrzącego mleka. Mieszając doprowadziłam do zagotowania się budyniu.Kiedy zgęstniał odstawiłam go na chwilę,dodałam rozpuszczoną we wrzątku żelatynę i pozostawiłam aby troszeczkę ostygł.

Wyłożyłam budyń na przygotowane herbatniki.


                             herbatniki przełożone dżemem - spód ciasta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Co w garnkach piszczy... , Blogger