Galaretka drobiowa w czapeczce

Dzień dobry. Dzisiaj przynoszę przepis na pyszną galaretkę drobiową z musem pomidorowym. Dodatkową jej zaletą jest prostota wykonania i bardzo efektowny wygląd. Idealna na święta czy imprezę.

Potrzebujmy

1 duża podwójna pierś kurza
1mała marchewka
1 mała pietruszka - korzeń
kawałek zielonej części pora
kawałek selera
2 jajka
1 puszka pomidorów krojonych
1 łyżka chrzanu
2 łyżki gęstego majonezu
liść laurowy, ziele angielskie, kolorowy pieprz ziarnisty
sól,  pieprz mielony
2 duże ząbki czosnku
5 łyżeczek żelatyny instant
koperek
1 łyżeczka cukru

Pierś umyłam, warzywa obrałam i umyłam. Włożyłam do garnka, dodałam przyprawy, zalałam 1 litrem wrzątku i gotowałam na wolnym ogniu ok 30 min. Pierś wyjęłam, zostawiłam do ostudzenia. Pokroiłam w kostkę. Wywar przecedziłam.
Jajka ugotowałam na twardo. Wystudziłam i obrałam. Pokroiłam na ćwiartki.
Z pomidorów w puszce odłożyłam 2 łyżki, a resztę zmiksowałam z majonezem i chrzanem, solą, pieprzem i cukrem. Włożyłam odłożone pomidory.
Połowę żelatyny rozpuściłam w wywarze z

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Co w garnkach piszczy... , Blogger