Śledzie z miodem, w pomidorach

 Dzień dobry.

Śledzie to nasz narodowy przysmak. Przepisów na nie tyle ile kucharek. Ten wyróżnia się efektownym wyglądem i co tu ukrywać-wspaniałym smakiem. Dobrze się przechowują w lodówce. Pod warunkiem, że domownicy o nich zapomną. ☺

Potrzebujemy:

 
5 filetów z matjasa
2 duże cebule
1 ząbek czosnku
4 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka suszonych pomidorów
1 łyżka miodu
2 łyżki cukru
0,25 szkl oleju
5 ziaren ziela angielskiego
10 ziarenek pieprzu
3 większe listki laurowe
1 łyżka gorczycy
2 szkl mleka


Na patelni rozgrzałam olej, włożyłam pokrojone w piórka cebulę. Smażyłam do jej zeszklenia.  Dodałam miód i cukier, a kiedy miód i cukier się roztopiły dodałam koncentrat, obrany czosnek, przyprawy. Smażyłam 15 minut.Na koniec dodałam gorczycę. Odstawiłam do ostudzenia. Śledzie moczyłam ok. 30 min.(czas moczenia zależy od słoności śledzi) w mleku. Następnie opłukałam i pokroiłam na kawałeczki ok 2 cm.
 Wymieszałam z przygotowanym sosem pomidorowo-miodowym i przełożyłam do słoika. Wstawiłam do lodówki na 12 godzin. Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Co w garnkach piszczy... , Blogger