Szybkie ciasteczka Mannusie

Są szybkie, łatwe i pyszne. Mają tylko tę wadę, że znikają z talerza szybciej niż się na nim znajdą. Radzę upiec od razu z podwójnej ilości składników.

 Oto przepis

    1,5 szkl mąki tortowej (dałam wrocławską)
    25 dag kaszy manny
    0,5 szkl. cukru
    2 jajka
    0,5 kostki margaryny lub masła
    2 łyżki gęstej śmietany 18%
    cukier waniliowy
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    marmolada lub nutella




Mąkę przesiałam, dodałam pozostałe składniki i zagniotłam ciasto. Ma ono być lekko kleiste. Z ciasta odrywałam małe kawałeczki, trochę większe niż orzech włoski, formowałam kulki, lekko je spłaszczałam i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie w każdym ciasteczku zrobiłam palcem wgniecenie, w które włożyłam powidła śliwkowe.
Piekłam do zrumienienia (ok.10 minut) w piekarniku nagrzanym do 180*C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Co w garnkach piszczy... , Blogger